Udbetaling af tilskud
Under projektets gennemførsel er det meget vigtigt under hele forløbet at holde et særskilt regnskab for den del af projektet der vedrører LAG tilskuddet.
Når projektet er gennemført og alle udgifter er afholdt kan man søge udbetaling af tilskuddet.
Når du søger dit tilskud udbetalt er der en række skemaer du skal udfylde, ligesom vi skal have kopi af alle bilag samt betalingsdokumentation. Ansøgningen om udbetaling skal sendes elektronisk til koordinator som formidler videre til ministeriet.
Du finder alle de relevante skemaer på Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikters hjemmeside,
Er projektets samlede udgifter over 100.000 kr. skal vi lave en besigtigelse af projektet, inden du søger udbetaling. Kontakt koordinator i god tid før din projektperiode udløber.
Der er en række dokumenter, der skal vedlægges, når man søger om udbetaling, blandt andet:
Udbetalingsanmodning (MBBL's skema) og underskrift
Slutrapport (MBBL's skema) og underskrift
Alle bilag
Betalingsdokumentation
Billeddokumentation for skiltning
Dokumentation for brug af relevante logo'er på tryksager mv.
Eventuelle tilladelser (fx byggetilladelse)
Timesedler for frivilligt arbejde (hvis relevant)
Timeregnskab for projektansatte (hvis relevant)
Ansættelseskontrakter for projektansatte (hvis relevant)
De minimins erklæring (for erhvervsprojekter)
Dokumentation for anden (offentlig) tilskud til projektet